Fiat brava 1995 ve 2001 seneleri arasında İtalya’da üretilen C Segmentinde yer
alan bir otomobil modelidir. Üretildiği tarihten itibaren 6 sene süresince ELX
ve SX iki değişik model ile piyasaya sunulmuştur. Brava üretildiği tarihten
itibaren ana hatlarını savunmuştur. Fiat Brava ülkemizde 1999 ve 2003 yılları
arasında Tofaş’ın Bursa’daki fabrikasında üretilmiştir. Brava’nın imalatı
yeniden bir Fiat modeli olan Stilo modelinin üretilmesiyle son bulmuştur.
Türkiye’de yoğun bir kullanıcı kitlesine sahip Fiat araçların içerisinde yaygın
modellerden birisidir.
Fiat’ın ürettiği araçlar sağladıkları konfor, görünümlerindeki estetik,
sağladıkları güvenlik sayesinde çok seçenek edilen araçlar olmaktadır. Bu
araçların yedek parçaları bol miktarda bulunulabilmesi ve yerli imalat olarak
da üretilmesi sayesinde yedek parçalarının ucuz olması ile de tercih
edilmesinin başka bir nedenidir.
Kapı Kolu Kontak ve Kilit
Fiat Brava kapı kolu
kontak ve kilit mekanizmaları aracın güvenliği ve konforu
için çok ehemmiyetli parçalardır. Aracın kapılarının güvenle kapanması dış açma
kapı kolu ile aracın anahtarı dışında başka bir anahtarlar çalışmasını
önlenmesi kontak kilidi sayesinde, aracın içeriden açılabilmesi iç açma kapı
kolu ile aracın motoruna yalnızca izin verilen müdahalenin yapılması kaput
kilidi sayesinde olması güvenliği sağlamaktadır. Araçta bulunan kişilerin
konforunu sağlamak için gerektiğinde çam açma kolunun cam krikosuna kumanda
etmesiyle camlar açılıp kapanabilmektedir.
Kaporta Aksamları
Fiat Brava kaporta
aksamları araca
hatırlı görünüm sağlaması yanı sıra emniyette sağlamaktadır. Aracın paçalıklar
sayesinde yerden kalkacak çamur, toz aracın diğer yerlerine nüfuz etmesine mani
olacaktır. Tamponlar aracın ergonomisini sağlamakta, rastgele bir çarpışma
sırasında aracın diğer aksamlarını savunmakta ve aynı vakitte görüntüsünün
zarafetini artırmaktadır. Aracın gövdesi ile tam uyum içerisinde bulunan
tamponlar sis farları, reflektörü üzerinde taşımaktadırlar. Aracın soğutma
donanımının en ehemmiyetli parçası olan radyatörü savunan ön panjur aracın
tamponu ve gövdesi ile uyum gösterir. Panjur alt çıtası sayesinde tam manasıyla
tampona bağlantılanmasını sağlayarak estetik görünüm kazandırır.
Ön oturum üst parça, ön oturum ara travers aracın oturumunun sağlamca
aracın gövdesine kurulmasını sağlamaktadır. Çamurluk ve davlumbazlar
lastiklerin hareket halinde yol vaziyetine göre çıkardıkları toz, çamur, su,
kar ve buzun motora, aracın üst taraflarına gitmesini önlemektedir. Fiat
Brava’yı hareket ettiren motoru muhafaza eden kaput sayesinde motor
savunmaktadır. Kaput aracın dış görünüşüne tesir eden en ehemmiyetli
parçalardandır. Otomobil kullanıcılarının kaportada ehemmiyet verdikleri ve
vaziyetinden mana çıkardıkları parçadır.
Motor Aksamları
Fiat Brava Motor
Aksamları araç sahipleri tarafından genelde araç alınırken pek dikkat
edilmeyen ama bir aracın kalbi olması hasebiyle ehemmiyetli yerlerden
birisidir. Hava akış sensoru aracın yakıtının ekonomik olup olmaması ile direk
alakalıdır. Motor aksamında bulunan piston ve segmanların aşınması aracı
çekişten düşürür. Piston yataklarının bozulması araca ciddi zarar verecektir.
Krank milindeki hasar aracın motoruna çok ciddi zarar verir. Triger kayışı
motor ile yağlama ve soğutma donanımını eş vakitli olarak çalıştırmaktadır. Bu
kayışın kopması motorun tamamiyle elden çıkmasına kapı aralayacaktır. Aracın
motorundaki contalar yağ, yakıt ve suyun birbirine karışmasını, dışarı
sızmasını engeller.
Soğutma Aksamları
Fiat Brava Soğutma
Aksamları aracın motorunun ideal sıcaklıkta çalışmasını sağlamaktadır. Bu
sayede motor en ideal gücü üretecektir. Radyatör soğutma donanımdaki suyu
soğutan ve depolayan parçadır. Radyatörü soğutan fanı içinde tutarak fanın fan
kanatlarını çevreye çarparak zarar vermesini önler. Radyatör kapağı suyun
belirli sıcaklığa eriştiğinde içerisindeki yayın açılarak fazla suyun sisteme
zarar vermesini önleyerek yedek su deposuna akmasını sağlar. Devirdaim pompası
aracın soğutma donanımındaki suyun motora gitmesini radyatöre dönmesi
sağlamaktadır. Bu parça arızalandığında motor sıcaklık yapacak, su eksiltecek
ve yanacaktır. Radyatör hortumu radyatördeki suyun motor blokuna gitmesini,
dönmesini devirdaim pompasına gidişini sağlar.
Süspansiyon ve Öndüzen
Fiat Brava
Süspansiyon Ve Öndüzen Aksamları Fiat araçlarda en az
değiştirilmesi şart olan parçalardandır. Aracın sarsıntısız olarak hareket
etmesi, direksiyonun verdiği komutların ön tekerlekler aracılığıyla
uygulanmasına olanak sağlar. Araçtaki rotlar aracın direksiyondan aldığı komutu
ön tekerleklere iletir. Rot milleri ön tekerleklerin paralel doğrultuda hareket
etmesini sağlar. Amortisörler bozuk tabanlardan kaynaklanacak sarsıntıları
üzerine alarak konfor sağlayacaktır. Fiat Brava aracın yedek parçaları
internetten çok kolay bir şekilde alınabilecektir.
Yorumlar
Yorum Gönder